Sunday, August 21, 2011

cinta yang hilang buat adam

Saat ini....
saat yg sepatutnya aku isi dengan mengingati Allah sahaja...
berdoa kepada Allah agar beri aku ketenangan pada hati ku yang sering runsing....
Aku cuba untuk tidak memikirkan soal hati dan perasaan lagi....
soal yang bila terlalu difikirkan menghasilkan sesuatu yang sia-sia....

Aku merasa rimas.....
saat ini aku merasa lemas...
hati ku rasa berteriak...
aku ingin lepas dari semua beban rasa ini.....

wahai sebuah rasa cinta di hati ku....
sebuah rasa cinta kepada sang adam.....
menjauh lah engkau dari ku....
aku tahu....
bukan cinta itu yang aku mahukan....
bukan cinta itu yang sepenuhnya buat aku bahagia...
bukan.....

cinta itu memberi rasa bahagia
tapi cinta itu juga menjerat aku...
memaksa aku bermain dengan perasaan....
perasaan sendiri...
perasaan banyak orang....

dan mereka....
sang adam...
tidak akan pernah mengerti...
 tidak pernah...
tidak....

dan mereka juga sang hawa yang lainnya...
mereka tidak akan dpt memahami..
tidak...
tidak....

tidak ada sesiapa selain hati milik ku sendiri...
dan tidak perlu lah jua aku jelaskan kepada mereka semuanya...
agar mereka ketahui setiap inci, dan sekelumit rasa yg ada dlm jasad ku..

dan kerna itu....
maafkan aku....
andai sang adam ini masih tidak mahu mengerti...
bahwa aku tidak mahu hati ku dihuni cinta dr mereka....
kerna mereka tidak mahu menghormati....
maka....
aku berhak menghindari mereka...


aku tidak mampu menjaga hati orang lain lagi di saat ini....
sedang hati ku sendiri sedang parah...
maafkan aku..





2 comments: